Zwaan,Kleef aan....

6 augustus 2014 - Salatiga, Indonesië

Met iPad incl.foto's van 98 jaar geleden zijn we naar Salatiga gekomen om het geboortehuis van Pa Houtman te vinden.Met het kleine beetje info dat we hadden..( vlakbij de schoolstraat en koffiestraat, namen,die niet eens meer bestaan,en vlakbij de gevangenis )wisten we wel in welke buurt we ongeveer moesten zoeken.Toen we dachten dat we beet hadden,wilden we voor de zekerheid via een aangrenzend hotel de achterkant van het huis bekijken.Een alleraardigst mannetje ,Dodi genaamd,hoorde ons verhaal en bracht ons naar de 5de verdieping voor een goed uitzicht.Nog steeds niet helemaal zeker van de zaak, haalde hij zijn 'meerdere' ,die hier geboren is erbij en misschien dat zij meer wist....Zij (Ambar)was zo enthousiast,dat ze eventjes vrijaf nam ,zich als Sherlock Holmes' ontpopte,vervolgens mister Hock( manager roomservice) erbij haalde,die weer een chauffeur riep en we vervolgens 2 uur met z'n zessen op pad gegaan zijn,steeds weer de iPad van hand tot hand om de foto's vanuit elke hoek te bestuderen,om het juiste huis te vinden.We hebben er heel wat gezien en iedereen die we tegenkwamen deelde onze interesse.En ja hoor, na anderhalf uur zoeken, hebben we het huis gevonden!!!!!!Voorkant van huis is nog authentiek,de zijkant is wel veranderd, maar wel te herkennen en aan de achterkant hebben ze een soort autowerkplaats gebouwd.De speurtocht is geslaagd!!

1. Jur:
    6 augustus 2014
    Geweldig leuk..foto's?
  2. Marijke:
    7 augustus 2014
    Dat is toch gaaf. Niet te geloven, van beelden zowat een eeuw terug.
  3. Geeske:
    11 augustus 2014
    Ontzettend leuk om een stukje van je eigen geschiedenis terug te vinden. !!