Back home

18 september 2016 - Ngurah Rai airport, Indonesië

Zondag 18 september
Als je in Bali bent hoor je je gewoon in ieder geval 1 x te laten verwennen in een Spa.
Dus daarom nog gauw 4 uurtjes ontspanning meepikken op de reisdag..( 17 u in een vliegtuig is nl helemaal niet leuk).
Dus een traditional massage, hairtreatment, oilbath with flowers lijkt voor ons een ideale afsluiter.
Nog gauw even lunchen , een taxi naar vliegveld Denpasar, vlucht naar Jakarta, overstap en daarna direct naar Amsterdam.
En als het meezit zullen we maandagochtend 8:00 u landen op Schiphol...

En dan nog even de CV ...gewoon even voor de  statistieken:

32 dagen weggeweest
2 eilanden : Bali en Sulawesi
2 internationale vluchten
5 binnenlandse vluchten
10 hotels
Vervoersmiddelen: trein, vliegtuig,shuttlebus, bemo, touringcar, vissersbootje, speedbootje, bechak, scooter, taxi
Heel veel beenderen en doodskoppen
Dieren, die wij gezien hebben: zwarte makaken, spookdiertjes, bear couscous, neushoornvogels, tarantula, hagedissen, sprinkhanen, enge zeediertjes, eekhoorntjes, grote vissen, kleine visjes, lichtgevend plankton ( neon blauw en neon oranje), 11 zeeschildpadden,8 haaien, een mantarog, een barracuda, meterslange tonijnen, geiten, honden, katten, waterbuffels, runderen, varkens, kippen en kuikentjes
Dieren, die we gevoeld hebben ( vooral F. ) : muggen, knutjes en zeevlooien
Diverse graven: rotsgraven, steengraven, hangende graven, babyboom
Snorkelafstand: kilometers...
Foto's en video's: heel veel gemaakt van deze reis.
Foto's : wel 100 van ons gemaakt..
34 blogs geschreven  en wel meer dan 950 x  bezocht
Heel veel uitzoekerij qua vluchttijden, hotels, bussen...
Heel veel rijst, mie, cola, water, flesjes koude koffie,
Alleen maar vriendelijke mensen, niet 1 onaardige in 4 weken!!!

Hoop dat jullie het ook een beetje leuk vonden om de reis te volgen.
Deze blogs gaan direct in het nog te maken fotoboek, zodat het reisverslag incl. foto's een compleet overzicht vormen van deze fantastische reis.
Misschien gaan we volgend jaar weer...
En bedankt iedereen voor de leuke reacties enne...bedankt sponsors voor de taartjes, tripjes en lekker eten.

1. Cora:
    18 september 2016
    Meiden dankjewel, heel leuk om direct en van dag tot dag te lezen. Tot gauw en goede reis,
    xx
  2. Marijke:
    18 september 2016
    Ik verheug mij alweer op jullie volgende blog. Het waren leuke en verrassende verhalen met veel info!!!
    Goede reis en bedankt.
  3. Jenny:
    18 september 2016
    Bedankt voor de (bijna) dagelijkse blogs.Leuk om er zo n beetje bij te zijn.
    Ik ga zo naar Tilburg voor een optreden met O.U.D.. De volgende keer ben je er weer bij F! Tot snel
  4. Geeske:
    18 september 2016
    Het was geweldig om jullie te volgen. Elke morgen weer een leuk verhaal lezen. Bedankt, jammer voor jullie dat het er weer op zit. Een behouden thuiskomst, liefs Gees
  5. Jetty:
    18 september 2016
    Dank jullie wel voor het mee laten genieten met jullie avonturen in de vorm van het lezen van de blogs en het bekijken van de foto's en de cultuurlessen over de inwoners daar!
    Goede reis terug! Liefs, Jetty
  6. Herma:
    18 september 2016
    Wat is dat snel gegaan. Jullie bedankt voor de mooie verhalen en prachtige foto's. Volgend jaar weer zou ik zeker doen! Ik sponsor dan weer de taartjes! Hele rustige vlucht terug naar huis en ik zie je gauw Freek
    Liefs Herma
  7. Marjan:
    18 september 2016
    leuke verhalen! goeie reis! x
  8. Henny van der Waal:
    18 september 2016
    Hartelijk bedankt voor de leuke verhalen en mooie foto's. Ik heb er weer van genoten. Ik was toch wel een beetje "jaloers" op al jullie snorkelmomenten! Goede terugreis!
  9. Jacintha:
    18 september 2016
    Erg leuk om jullie reis zo te kunnen volgen, dus voor ons net zo jammer dat het erop zit als voor jullie. Een goede thuisreis!
  10. Letty:
    18 september 2016
    Het was leuk om jullie te volgen. Het lukte niet dagelijks, maar daarom was het genieten niet minder.
  11. Lammie en Bert:
    18 september 2016
    Ontzettend bedankt voor alle mooie verhalen!! wij hebben er weer ontzettend van genoten, het was net of dat wij er zelf bij waren!
    Als jullie dit lezen zijn jullie weer in Nederland, welkom terug!
    Hopelijk tot de volgende reisblog!! lieve groet Lammie en Bert.
  12. Monique:
    18 september 2016
    Bedankt, heb gisteren al een heel verhaal geschreven, hoop je snel weer te zien en veilige terugreis! Kus Moos
  13. Jur:
    19 september 2016
    Wanner gaan wij weer wandelen? :-)