Bootje

15 september 2016 - Bira, Indonesië

Vrijdag
Als je midden op zee bij een rif wordt afgezet is het maar de vraag hoe je uit een bootje komt......het is nl best wel ingewikkeld om over een reling te klimmen met je flippers aan en snorkel op om in de zee te komen.
En als het stukje waar je op moet zitten niet breder is dan 10 cm en je je nergens echt goed aan kunt vasthouden wordt het een beetje afzien, maar ook ongelofelijk lachwekkend.
In de eerste instantie werkte het geklungel van F. best goed en wist ze op een best aardige manier de zee in te springen.
L. had er wat meer moeite meer en zou voor de tweede keer de kunst afkijken bij F.
Toen kwam er net op het moment dat F. balanceerde op dat 10 cm richeltje  een hoge golf aan, waardoor F. In slow motion achterover tuimelde en zo even bleef hangen, totdat de kapitein haar omhoog hielp.
Dit leidde tot een enorme slappe lach bij L.
Maar toen moest L. nog...
F. al watertrappelend naar boven kijkend hoe L. het er vanaf zou brengen.
Daar gaat ie...L heeft er dus al een beetje moeite mee en dat weet de leuke capitano.
Dan hijst hij, alsof L. een soort zoutzak is, haar de lucht in en stoot een soort uuuuugh geluid uit, totdat zij ook eindelijk zit. Dan telt hij tot 3 ( satu, dua en tiga) en dan geeft hij haar een zetje.
Vervolgens zie je wat gefladder met haar armen,  haar kont stuit 1 x op een lager stuk en roetsjt ze naar beneden.
Dan beginnen we eerst vreselijk hard te lachen om allebei en na zo'n 5 minuten begint het echte werk...op naar de vissies, schildpadden, manta's en zelfs : 5 HAAIEN!!!!!!!!!!!!

1. Jur:
    Mooi hoor zussie
  2. Herma:
    15 september 2016
    Ha ha ik zie het helemaal voor me. Op de foto's ziet het er stoer uit! Prachtige foto's!!
  3. Monique:
    15 september 2016
    Wat je allemaal voor over moet hebben! Maar jullie "geklungel" heeft wel weer mooie avonturen als gevolg. En prachtige foto's. Maar uhhh.... haaien?