Gelukje voor jullie

14 september 2016 - Bira, Indonesië

Woensdag
Internet is een probleem hier, bijna geen hotel heeft het, behalve die enge waar we zaten en waar we heel gauw uitwilden.
Maar het geluk was met ons, want wij gingen 's avonds stiekum op hun trapje buiten zitten en konden op hun internet.
Vanmorgen snorkeltrip naar eiland ver weg gepland.
Maar helaas...het goot weer.
Beetje in de buurt gebleven, beetje jammer, maar zonder zon lichten de visjes niet zo mooi op en met regen blijven ze toch lager blijkbaar.
Toch wel weer heel veel gezien.
Andere koralen, weer een schildpad, 2 hele grote tonijnen ( langer dan een meter!!!) en een mantarog...en heel veel triggervissen.
Eigenlijk wilden we voor de haaien gaan...zit er waarschijnlijk morgen weer niet in, want er is slecht weer op komst.
Dit verhaaltje is inmiddels 3 keer onderbroken voor een fotosessie(  draaien we onze hand niet meer voor om ....het wordt bijna natuurlijk...)
Kunnen nu hier online....wij snappen er niks van ( jullie misschien wel..), maar zijn ingelogd via een mobiel van iemand die hier werkt...
Leuk voor jullie he?

Sponsoring....
We zouden nog even terug komen op de sponsoring...
Vroeger ,als F. op reis ging, kreeg ze van haar vader altijd een tientje om wat leuks te doen.
Voor dat geld deden we altijd iets bijzonders...iets speciaals...
Maar toen vader kwam te overlijden was het opeens afgelopen met de traditie en dat tientje.
Helemaal niet leuk natuurlijk, want tradities moeten in ere gehouden worden.
F. haar oog viel op broer O..die moest het maar es overnemen,vond ze.
O. snapte het probleem heel goed en nam de taak als oudere broer op zich.
L. inmiddels vond de traditie ook wel interessant en begon ook  met het verzamelen van tientjes...
En zo komt het dus, dat we in goedkope landen een gratis speciale maaltijd hebben, of een dolfijnentripje, of een snorkeltripje of koffie met een lekker taartje erbij.
Leuk he voor ons?!!!
En dank aan de sponsors ...

1. Judith:
    14 september 2016
    Wat een leuke huisjes! Iedere ochtend meegenieten met jullie. Herinneringen verzamelen is een goede invulling van vrije tijd, dat bewijzen jullie maar weer
    Heb er niet veel verstand van, maar ik denk dat er iemand onbeveiligd internet heeft of zijn telefoon als hotspot heeft aanstaan.
  2. Judith:
  3. Geeske:
    14 september 2016
    Wat een ontzettend lieve broer die O moet je koesteren en liefhebben!!
  4. Herma:
    14 september 2016
    Had ik dat sponsoren maar eerder geweten. Kun je een tientje voorschieten, krijg je het terug van me als je weer in Dordt bent. Neem maar iets lekkers bij de koffie dat past wel bij mij ha ha!
    Jullie verdienen het met die prachtige verhalen!!
  5. Ma Verkerk:
    14 september 2016
    Ik wist niet dat jullie daar ook slecht weer konden hebben.
    Maar jullie genieten toch wel.
    Hebben veel gezien en daar gaat het om.
  6. Jacintha:
    14 september 2016
    Ik wil ook graag een tientje sponsoren. Weet niet hoe ik het daar moet krijgen, maar kan ook na afloop hier regelen.
  7. Monique:
    14 september 2016
    Wat een prachtige witte huisjes! Stond daar dat rode emmertje? Ziet er niet echt fris uit!
  8. Monique:
    14 september 2016
    Heb dit nu al 3 keer ingevuld, maar mijn reactie staat er niet bij! Hoe kan dit?
    Nog een poging. Vond dat rode emmertje niet zo bij die mooie witte huisjes passen!