Gepikt internet...

13 september 2016 - Bira, Indonesië

Dinsdag..geen internet..
Maandag zelf geschooierd bij Bira...prachtig bounty strand, turquoise zee, maar doods stadje dat het was..kraampjes leeg, warungs dicht...eigenlijk niks aan...
Maar wat bleek...het was moslim feestdag...( weten wij veel...)
We zijn verkast naar een juweeltje van hotel, en wat een verschil met die enge van eerst ( waar we niet eens onder de douche durfden...).
Deze cottages zijn nieuw en staan pas een dag op internet...lijken op strandhuisjes en wat een luxe...ruime lichte kamer, eindelijk een douche met power ( en warm water), fantastische bedden, een airco die echt goed werkt...een wc die goed doorspoelt, veranda buiten en zulke leuke meiden als personeel ( trouwens overal hoor in Sulawesi)... Zaaaaaaaalig!!!
Gisteren via via een snorkeltripje naar een eilandje aan de overkant geregeld voor vandaag.
Voor ontbijt zijn we achter op een scootertje naar een ander hotel gebracht van dezelfde eigenaar ( want hier is de ontbijtvoorziening nog niet af..) En wat een pracht van een uitzicht: ontbijt aan zee...
We zagen het bootje aankomen, bemand door 2 kereltjes: 1 achter het roer en nog een ander...
Maar ...het weer veranderde...er kwam een hele grote donkere wolk aan...de zee ging tekeer en via een rotsachtige trap moesten we naar beneden naar de zee om op het bootje te komen...bootje ging vervaarlijk op en neer...wij bijna met een spagaat en met hulp uiteindelijk toch op bootje kunnen klimmen.
Het was een speedboot...dus...uh...stuiterend naar de overkant...
Vlakbij een rif deed 1 de motor uit, gooide het anker uit en zei : yes...
En toen kregen we toch een hoosbui over ons heen...binnen een minuut waren we zeiknat.
Als je de zee tekeer zag gaan...we durfden er gewoon niet meer in...
Mannetje 2 deed zijn kleren uit, pakte zijn snorkel en sprong er wel in.
Toen het niet meer regende, moesten we er ook maar aan geloven en toch maar gevraagd of nr 2 met ons meeging als gids.
Wij met stroom mee en achter 2 aan langs prachtige koralen; vissen gezien die wij nog niet kenden...2 zeeschildpadden gezien en een paar hele grote vissen....
Van bootje af en via raar trapje weer bootje op was nogal een verzoeking en waarschijnlijk hilarisch om te zien... maar tis wel gelukt bij zo'n golfslag...!!!!!