Bonus...indien geen internet

12 september 2016 - Bira, Indonesië

Een terugkerend item ( zie 2 jaar geleden...), omdat het verrekte  makkelijk is voor een blogschrijver..
Vandaag telt deze voor morgen mee, want uh..,misschien geen internet...en dat is dan lullig voor jullie als je niks ontvangt...
En anders boffen jullie maar maar dit extraatje...

Wist u dat...
- Chinezen ( komt ie weer..) een onderbroek onder hun badpak dragen en liefst nog een
   lange?
- Het kiplingaapje van F. een brief heeft geschreven met de vraag om nieuwe armpjes?
- Als er heeeeeeel veeeeeeel scooters, brommers en motoren staan in een afgelegen
  dorpje in Sulawesi er een illegaal hanengevecht plaatsvindt en er grof geld aan verdiend
  wordt?
- de tongkonan bouwers het hele huis in elkaar zetten op traditionele manier,  waarbij er
  geen spijker of schroef aan te pas komt?
- we alleen nog maar vriendelijk, behulpzame en gastvrije mensen zijn tegengekomen?
- we nog nooit zoveel botten en schedels bij elkaar hebben gezien?
- de tongkonans altijd naar het noorden worden gebouwd..
- de dode Torajas een lange tijd ( kan meer dan 5 jaar duren..) in huis liggen aan de zuidkant
  totdat de familie genoeg geld heeft om voorbereidingen te treffen?
- dat er over 3 kasten wordt gesproken in Sulawesi : de gouden, de ijzeren en de houten,
  maar dat er eigenlijk 4 zijn, die slaven worden genoemd ( wij denken dat ze arbeiders
  bedoelen..)?
- ze bijzonder leuke blaadjes geven bij het eten bij een trouwerij, die, als  je ze op een
  speciale manier uitvouwt, opeens een vetvrij bakje vormen, waaruit je met de handen kunt
  eten?
- de waterbuffels op de geoogste rijstvelden rond mogen schooieren om zo de restanten op
  te eten en lekker in de modder mogen rollen, voordat ze naar de rivier worden gebracht om
  gewassen te worden?
- een waterbuffel tot wel €4000 kan kosten ( hangt af van sexe, grootte en
  kleur) en er soms wel tussen de 50 en honderd buffels geslacht worden bij een begrafenis
  van iemand van adel?
- hier fotomodellen blijkbaar ouder dan 50 jaar mogen zijn, want wij staan bijna op alle foto's
  hier...

1. Jetty:
    12 september 2016
    Wat leer je toch veel op zo'n reis! En ik ook daardoor hihi!
  2. Monique:
    12 september 2016
    Ouder dan 50??? 60 zul je bedoelen, of jokken jullie over jullie leeftijd????
  3. Marijke:
    12 september 2016
    Jullie hebben toch wel veel beleefd en ontdekt.
    Gaaf hoor!!!