Reisdag naar Bira

12 september 2016 - Bira, Indonesië

Zondag 11 september
Tripje in auto kost dan wel wat, maar toch blij dat we het op deze manier hebben gedaan..
Totale reistijd was 11 uur , dus viel uiteindelijk nog mee.
De weg niet hoor...we gingen zowel horizontaal als verticaal.
Horizontaal als de weg goed was, verticaal hoef ik dus niet uit te leggen....
De helft van de 400 km was de weg goed....
Mooi rijden trouwens....je kijkt je ogen uit.
Zodra je Torajaland verlaat, verandert alles ineens..dan kom je in moslimland..gelijk overal moskeeën, gesluierde vrouwen op de scooters en vooral : geen honden...
In Torajaland zie je ze overal en zijn ze er heel aardig voor.
Maar aangezien moslims hier niet van honden houden, wordt er hier goeie handel gedaan nl. verkopen aan restaurants....
Je ziet ook heus wel dingen die niet leuk zijn, dus dan moet je maar snel je hoofd omdraaien.
Tot 2 x toe een varken op zijn zij op een plankje vastgebonden achter op een brommertje
gezien en kippenvervoer waar  je gelijk  van kunt huilen....
Wat wel heel bijzonder is...overal lopen kippen, hanen en kuikentjes op de weg, maar nooit zie je een platte...
Je komt langs bergen, rotsen, valleien, groene rijstvelden, net geoogste velde, alles is mooi in Sulawesi...
Nu zijn we in Bira aangekomen, schijnt prachtig snorkelgebied te zijn.
Stadje ziet er misschien morgen bij daglicht goed uit, maar van de dure hotels en cottages word je hier absoluut niet blij..
Ook nergens internet..wel jammer, want de cottages waar we nu zitten hebben het af en toe bij de receptie en verder hier heeft niemand het.
Dus: mochten jullie nou een paar dagen niks horen ...wees gerust...zaterdag worden jullie weer overvoerd.