Sorry ...,was even geen internet, wel een leuk idee misschien?

6 augustus 2014 - Salatiga, Indonesië

Misschien dat u ,vanwege de vakantie ,het item over een nieuw gadget op uw tv hebt gemist,daarom wil ik graag deze toch onder de aandacht brengen, want wij kenden hem nog niet nl: de camerastok...
Heeft u hem al gezien en kent u alle mogelijkheden al, dan kunt u dit wellicht interessante stuk overslaan.
Toen wij op Bali aankwamen en overal mensen met een camera aan een stok zagen, wilden we dit wel eens van dichtbij zien.want blijkbaar is dit hip en wie wil dit nou niet zijn?
De stok is van aluminium,dus licht en is uitschuifbaar (gewoon een soort statief maar dan met 1 poot).
Vooral jonge mensen hebben hem,want het is een uitstekend middel om een selfie mee te maken...het werkt zo...(ja,heel slim..)
Je zit alleen of samen,zet de camera op de stok en maakt zo van een meter afstand de leukste foto's van jezelf of samen en dat heeeel veel x achter elkaar....hoe meer foto's hoe beter nl.
Filmen is ook heel leuk, want je kan natuurlijk overal naartoe met zo'n uitschuifarm.

De serieuze onder ons ( de fietser,de sporter,de surfer,de snorkelaar) neemt alleen genoegen met de gopro....een minicamera met groothoeklens.
Dat kleine ding wat niks weegt kan je overal aan bevestigen,dus ook aan een stok,en kan je handmatig bedienen, maar ook via je mobiel met een speciale app.
Wij kregen het gebruik op wonderlijke wijze te zien...achterin de auto keken wij op het scherm van de mobiel naar de auto waarin wij zaten, die gefilmd werd vanuit het raam met groothoek op stok...je zag ons,de auto's achter ons...heel grappig.
Wat helemaal handig is ,is de kleine plastic behuizing, zodat je het ding mee onder water kunt nemen en de prachtigste haarscherpe filmpjes en foto's kunt maken.
Doe het weer aan een stok,terwijl je dolfijnen onder je boot ziet zwemmen en je hebt weer genoeg materiaal om indruk op je vrienden te maken.
Wie weet hebben wij er binnenkort ook 1 als we weer op reis gaan, want dan hebben we ook eens selfies,zodat niemand meer hoeft te vragen,waarom we zelf nooit op een foto staan.
En na gisteren ..onze fotoshoot...hebben we de smaak helemaal te pakken.

1. Jur:
    6 augustus 2014
    Dan krijgt een uitdrukking als:"het aan de stok krijgen" ineens een hele andere betekenis.....
  2. Marijke:
    7 augustus 2014
    Ja Freeke, ik kende het al. Aranka en Sam hebben dit ook maken zo veel selfies. Sam doet de camera ook op de helm als hij gaat skiën.