Daar heb je vrienden voor...

27 augustus 2016 - Manado, Indonesië

Lovina beach

Wat boffen jullie toch : een extra editie!!
Gisteren aten we in een kleine warung aan het strand in het centrum van hier.
Overal heb je kleine stalletjes met hippiespul, waarbij de kleine kindertjes van de verkoopsters zich vermaken met een visje  in een zakje of gevuld waterflesje, of met vriendjes spelen.
Wat we zagen waren 2 mannetjes van hooguit 3 ,die gingen schommelen .
Het kereltje in rood pakje ging aan een zeer laag hangende tak hangen en werd een beetje geduwd door kereltje in  geel pakje.
Vervolgens ging geel aan het takje bungelen met wat minder sterke armpjes.
Rood, met blijkbaar spierballetjes, duwde geel in 1 x zo hard, dat hij een stukje door de lucht vloog, maar goed terechtkwam.
Daarna ging het gewoon weer verder, alsof het de doodnormaalste zaak was.

Toen wij vanmorgen met onze vriend Ketut wederom dolfijnen gingen spotten, kreeg F. dit x hulp van L. toen ze in het bootje ging stappen.
Waarom?

Even korte uitleg: F. had knalroze waterschoenen gekocht."Ze lopen fijn joh", zei ze nog tegen L.
Maar na een kwartiertje begonnen de blaren zich al te vormen door toedoen van zeer slecht stiksel van binnen.
Na terugkomst bleken blaren open en de dag erna ontstoken.
Geeft op zich ook nog niet zo, maar uit ervaring bleek dat chloorwater en zeewater de boel alleen maar verslechterde. Dan toch maar betadine en goede pleister erop.

Omdat , als je goed gelezen hebt, zeewater niet zo prettig aanvoelt.
Helaas kon F. niet goed op de boeg van bootje komen.
Ze probeerde zich achter te voren op te hijsen, maar toen dit niet lukte ( zie : gele jongetje), kwam L. In actie(rood).
Zij gaf F., dacht ze, een klein duwtje, waardoor F. helaas achterover kukelde, gelukkig in een soort zitje belandde..,waardoor F. verbaasd plotseling naar de hemel lag te kijken.
En wat deed het kunstige hoedje, dat ze ophad?
4 radslagjes met als finish: de zee....

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Herma:
    27 augustus 2016
    Ha ha jammer dat het niet gefilmd is, zou een hit op het internet zijn!
  2. Jur:
    29 augustus 2016
    Haha
  3. Jacintha:
    29 augustus 2016
    wat een grap, en arm hoedje. Is ie verdronken?