Nog even flipper zien

28 augustus 2016 - Lovina Beach, Indonesië

Lovina beach .. Tevens reisdag Manado

Dag 8
Oké dan, toch nog even dolfijnen zien voor we vertrekken.
Snorkelen zit er toch niet in, want anders redden we het niet om op tijd op vliegveld te zijn . Om dolfijnen te zien moesten we zeker een half uur varen.
Maar toen kregen we ook wat...Ketut ging langs alle bootjes heen en bracht ons naar een plek midden op zee, andere bootjes ver achter ons latend.
De enige rimpels op zee werden veroorzaakt door honderden dolfijnen die heel kalm langs ons heen zwommen. Ze maakten sprongen, zwommen langs en onder onze boot door...en wij heerlijk kabbelend  er tussenin.
Doordat het helemaal stil was, ( Ketut had zijn motor uitgezet) kon je het spuiten van de tuimelaars  horen .... ( speciaal voor jou Gees!)
Prachtige filmpjes gemaakt : zie je dolfijnen onder ons bootje doorzwemmen, die vervolgens weer naar boven komen om hun weg te vervolgen.
Een tochtje op een bootje bij anderen duurt normaal ong.een 1 uur, maar bij Ketut niet...we zijn bijna 3 uur op zee geweest.
Door deze tripjes en vooral door die van vandaag (met dank aan sponsor O, broer van F.) hebben we toch besloten om na Sulawesi  hier onze laatste dagen in Lovina  te slijten.
Enne....als we op de Bunaken eilanden zijn (Noord Sulawesi) kan het zijn dat onze ochtendcolums niet altijd op tijd verschijnen, aangezien er een beperkt aantal uren stroom is.
Wij hopen op uw begrip....

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Jetty:
    28 augustus 2016
    Wat een geweldige ervaring moet dat zijn: in de stilte van de natuur met zoveel dolfijnen om je heen!
    Die Ketut is wel fantastisch zeg!
    Veel plezier! Liefs,Jetty
  2. Monique:
    30 augustus 2016
    Leuk Freeke, en wat een geweldige ervaring om die dolfijnen zo te zien! Ik ben blij dat ik jullie weer kan volgen! Morgen voor het eerst weer groep 4, na 2 jaar!
    Veel plezier en goede reis weer.