Bunaken eiland

29 augustus 2016 - Bunaken, Indonesië

Bunaken eiland...wij denken dag 9...( kijk, dit krijg je nou als je hoofd leeg is..)

Gisteren rond 22.30 aangekomen op luchthaven Manado, waar we opgepikt werden door hoteltaxi...fijn , want we waren al 9 uur onderweg en hadden echt geen zin meer om te leuren.
Manado leek in het donker nog wel aardig, maar bij daglicht was het toch wel even schrikken daar bij die haven..
Vreselijk vies allemaal, armoedig, heel rumoerig, vuilnis wordt overal gedropt...zo ook in zee...tis dat we daar opgepikt werden, anders zouden we gelijk dit stadje links laten liggen.

Overtocht op  bootje ( half uurtje) werd wederom een succes, want de dames hadden weer es geluk.
We werden nl. gevolgd door een school dolfijnen, die om ons bootje bleven hangen en minutenlang naast ons onder water bleven zwemmen, terwijl wij mooie filmpjes van ze maakten. Het bleek dat dit vrij uitzonderlijk was, omdat ze meestal veel verder op zee zitten.

Bij aankomst bij hotel bleek het hoog water te zijn. Het ging een beetje apart...bootje stopte zomaar ong. 100 meter van het strandje en wij konden wadend verder, En dan nog es uitkijken dat we niet op rare zeesterren gingen staan die overal lagen ( oranje met zwarte puisten).

Het hotel bestaat uit een aantal hutjes, voorzien van bedden met klamboe. Er is wel stromend  zoet water ( ook fijn, want de meeste hotels hier hebben zout water en probeer daar maar eens je haar mee te wassen...),koud water, dat dan weer wel, maar dat is juist wel lekker in de hitte hier.
De elektriciteit gaat aan van 17:30 u tot 10:00 u de volgende dag.
Op onze veranda hangen 2 hangmatjes , voor de veranda is een kraantje om je voeten af te spoelen en alles doet heel gezellig aan.
Voor eten wordt 3 x daags gezorgd en is bij de prijs inbegrepen.
Er is wel een klein centrumpje, maar een bank om te pinnen heb je hier niet.

Vanaf het strand kan je zo met je snorkeluitrusting de zee in gaan en binnen no time ben je bij het rif.
Dat hebben we natuurlijk uitgeprobeerd en wat een pracht!!
Het is zoals beloofd en morgen wordt alles nog mooier, want dan gaan we naar een eiland met heeeeel veeeel vis misschien ook aardige haaien en zeeschildpadden) zeggen ze.

1. Herma:
    29 augustus 2016
    Zit je dan op maandagmorgen achter je bureau op school. Toch gauw even lezen en dan zulke plaatjes voorgeschoteld krijgen. Toch wel een beetje jaloers, maar het is jullie van harte gegund! Dat huisje, meer heb je toch niet nodig! Ik ga aan het werk. Tot morgen xxx
  2. Lammie en Bert:
    29 augustus 2016
    Ook wij zitten hier jaloers te wezen, wat gaaf!!!!
    Veel snorkelplezier!!!!
    lieve groet Lammie en Bert