Snorkeltripje

30 augustus 2016 - Bunaken, Indonesië

Bunaken

Dag 10 dan..
Heel vroeg op, om 6:00 u al, om te zorgen dat jullie blog op tijd verschijnt.
Was niet erg hoor, stralend zonnetje, heel stil en vredig..
Maar het duurt gewoon effe voordat alles er op staat.
Na het ontbijt weer wadend naar de duikersboot, want vandaag staat een snorkeltrip op het program. Wel uitkijken natuurlijk voor de chocolate chips starfish ( wel mooiere naam hè dan mijn verzonnen naam :  oranje zeester met puisten).
Eerst varen we een kleine 20 minuten en leggen ergens voor een kust aan.
We mogen een uur onder water en wat we daar te zien krijgen??
Mooi koraal, prachtige vissen, maar ook zoveel plastic...snorkelen ging amper, want we moesten alleen maar drijvende broodzakjes, flesjes, chipszakken, zelfs vuilniszakken ontwijken....vre-se-lijk !!!! om te zien..

Daarna naar volgende eilandje..en mooiiiiiiiiii!!!
Geen plastic,wel de prachtige grote enge  triggerfish ( gelukkig kwam hij F. nu niet achterna....), de regenboogvis , die eigenlijk de papegaaivis heet en alleen maar poepsporen achterlaat, een dikke bruine met stippen, duizenden  kleine blauwtjes die geel worden als ze anders belicht worden door de zon, zwarte nieuwsgierige vissen die heeeel dichtbij komen, de doorzichtige naaldvissen die door het water glijden en loeren op kleine visjes , en zoveel anderen..
Gisteren nog een kleine barracuda gezien met best veel tanden in zijn bek, die F. zo gemeen met zijn open bek aankeek dat ze opeens net zo hard kon zwemmen als Inge de Bruijn.

Na de lunch terug in de hangmat en binnen no time sloeg het weer om van heeeel warm in een keiharde regenbui..
'Wil je een biertje?', vroeg L.
En in ons bikinipakje door die keiharde bui heen om drinken te halen.
En koud joh, dat we het opeens hadden...

1. Cora:
    30 augustus 2016
    Jullie weten toch wat een choclate starfish is? En jullie staan vroeg op om te schrijven, ik om te lezen! Het ziet er echt prachtig uit, straks kan je niet meer in een normale wereld aarden. XX Cora
  2. Marijke:
    30 augustus 2016
    Dan had je beter warme chocolade melk kunnen halen,haha.
    Wel erg dat er al op sommige plekken zoveel vervuiling is. Jullie troffen gelukkig ook nog een schoner gedeelte. Maar hoe zal het zijn over een paar jaar?
    Voor nu maar hopen dat de regenbui snel overtrekt.
  3. Marjan:
    30 augustus 2016
    wat een mooie avonturen weer meiden! en wat erg van dat vuil. apart z'n bui als t geen regentijd is. have fun!!! x
  4. Jacintha:
    30 augustus 2016
    wow wat een prachtige ervaringen, wel erg zonde van dat plastic. Zouden meer mensen live moeten zien, zodat hun ogen open gaan