Vissen

27 augustus 2016 - Manado, Indonesië

Lovina beach

Dag 7
Vandaag een herhaling van gisteren.
Begonnen vroeg met de dolfijnentoer met vriend Ketut.
We noemen hem nu onze vriend, omdat hij ons ipv anderhalf uur 2 uur heeft laten genieten van honderden dolfijnen..( kan ook zijn dat heel veel verschillende scholen diverse keren heen en weer zwommen..maar goed...dan nog honderden gezien).
We hadden mazzel omdat we nu maar met 10 bootjes begonnen en maar met 5 eindigden.
We hebben weer prachtige stunts gezien...met zijn vijven synchroon zwemmen, salto's , flikflaks, raketje en ook nog een kleine Jolly the jumper.
Wat ook heel speciaal was, was dat we door het heldere spiegelgladde water de dolfijnen onder ons bootje door zagen zwemmen..prachtig gezicht.
Oké, daarna doorgevaren naar een rif, waar Ketut voor anker ging.
Nu wel naar een andere plek dan gister, want: 2x naar dezelfde plaats is niet leuk.
Weer mooie vissen gezien: zebravisjes, de regenboogvis ( wist je dat die tandjes heeft en dat je hun geknabbel kunt horen als ze van het koraal eten?), zijn evengrote soortgenoot maar dan aubergine van kleur met een rood lippenstiftmondje, de geel-zwart gestreepte vis, de kleine helblauwtjes, de blauwe zeesterren...teveel om op te noemen.
Het koraal vonden we niet zo mooi, want het had niet zoveel kleur.
Wel hadden we een try out van de nieuwe onderwatercamera... Wat een fantastisch ding is dat...je kan er mooie foto's meemaken zowel boven als onderwater..
Tuurlijk krijgen jullie weer dolfijnen te zien, maar ook wat leuke  van visjes vanuit het diepe.

1. Herma:
    27 augustus 2016
    Waar zijn die andere 5 boten gebleven? Naar de dolfijnen (lees haaien)??