Hier komen we voor....

26 augustus 2016 - Lovina Beach, Indonesië

Lovina beach:

Dag 6
Keurig op tijd verscheen Ketut  om 7:35 u . om naar zee te vertrekken, want: we gaan weer dolfijnen zien en ook nog snorkelen.
Wederom prachtig weer, gelukkig een dakje van dik gaas tegen de zon , anders al binnen een half uur veel te warm .
Na ong. een minuut of tien lagen de eerder aangekomen bootjes al op scherp...en ja...zodra een bootje vaart gaat maken naar bv. links, sjezen alle bootjes die kant op, want daar zwemmen dolfijnen!
Er zijn verschillende manieren om ze te spotten..

'De wedstrijd' .
Bij de wedstrijd gaat het erom wie als eerste bij de dolfjnen is en er een beetje tussen door kan laveren, zodat de toeristen de mooiste filmpjes en foto's van dichtbij kunnen maken.
Er zijn toch altijd wel kanshebbers, die er erg snel bij zijn, zoals Morning Star, The Wish, Popeye 1,en  Wanderland.
Maar onze  favoriet blijft echter de winnaar: The Grey Shark.

'De chillers'
Zij hoeven niet perse vol gas te geven en er als een bezetene achter aan te gaan.
Nee, ze gaan een beetje rustig in de buurt liggen, zetten hun motortje op laag en wachten hun kans af totdat ze beet hebben en middenin scholen dolfijnen hangen.
Dit zijn vnl : Silver shine, Bali Delight en Sriwijana 43.
Hier ook een absolute winnaar en dat is bootje nr. 57.

Nou...en daar zitten wij op, op nr. 57 bij Ketut.
Wij kenden hem nog van 2 jaar geleden, toen gingen we ook al met hem in zee.
Heel relaxed, mochten altijd langer, goeie prijs en vooral : wist op de juiste plekken te liggen.
De mooiste kunstjes zagen we toen ...
En nu: hebben de dolfijnen ons vandaag weer verrast met  3 dubbele flikflaks,  pirouettes, regenboogsprong en salto's.
Met dank aan onze sponsoren Ma en Pa V. ( ouders van L.)
Hier komen we nog een ander keertje op terug.
Morgen weer : same time, same place.
Maar dan krijgen jullie mooie vissies te zien....

1. Herma:
    26 augustus 2016
    Wat lijkt me dat indrukwekkend. Heerlijk al die verhalen weer. Ik verheug me er iedere keer op als ik 's morgens mijn computer aanzet!
  2. Monique:
    26 augustus 2016
    Heerlijk om jullie avonturen te lezen. Geniet er van ladies! (Zo te lezen doen jullie dat ook zeker )
  3. Henny van der Waal:
    Genieten!!