Wist u.......

31 juli 2014 - Ubud, Indonesië

Wist u ....
Dat de nageboorte (placenta) in een kokosnoot wordt begraven in het noorden bij het huis met daarna een steen erop,waar elke dag een offerande wordt gebracht?
Dat vrouwen die ongesteld zijn niet naar de tempel mogen?
Dat varkens en koeien een soort ATM zijn?
Dat mannen hun haar niet mogen knippen als hun vrouw zwanger is?
Dat Bali ook zijn eigen BBC heeft : nl: hun bron van inkomsten: ..banana's , bamboo and coconut?
Dat een aap 8 maanden zwanger is?
Dat arme mensen eerst begraven worden, totdat er een Rijkaard gecremeerd wordt en zij mee mogen doen met de crematie en wat minder hoeven te betalen?
Dat baby's tot 3 maanden gedragen worden, omdat ze de grond buiten niet mogen raken?
Dat een zwart kuikentje blij moet zijn,dat hij geofferd wordt,omdat hij in een volgend leven beloond wordt met een 'hogere' reïncarnatie?
Dat een man hier ook een paar vrouwen mag hebben en dat ze heel raar opkijken als wij vinden dat een vrouw ook wel 2 mannen mag?
Dat de poezen hier een heel kort staartje hebben,die wel geknakt lijkt?
Dat de kippen hier hele hoge poten hebben?
Dat eenden hier niet kunnen vliegen en op de rijstvelden werken?
Dat priesters in een witte koe worden gecremeerd en niet in een rode of in een leeuw??
Dat hier wel verkeersregels zijn, maar waar niemand zich aan houdt?
Dat eigenlijk alle Hollandse kinderen voor een lesje vriendelijkheid,normen en waarden naar Bali moeten als onderdeel van hun opvoeding?
Dat schoolkinderen hier om de andere dag een ander uniform dragen?
Dat schoolmeisjes altijd 2 vlechtjes dragen?
Dat de 6 boventanden van zowel jongens als meisjes vanaf hun 16de of 17de netjes afgevijld worden ,zodat de meesten een pracht gebit hebben?

en

Dat wij af en toe snakken naar patat??

1. Jur:
    31 juli 2014
    Ha ha... wist ik niet... nu wel!
  2. Cora:
    31 juli 2014
    Tegoedbon voor de lekkerste patat van Dordrecht bij ons thuis alsjullieweer hier zijn! XX
  3. Marjan:
    31 juli 2014
    Zo leer je nog eens wat ;)
    Onbegrijpelijk dat vrouwen geen 2 mannen mogen hebben zeg!
  4. Monique kuijt:
    31 juli 2014
    Wij snakken hier naar bitterballen. Of liever Jan!!!!
    Leuke weetjes en die van die kinderen over normen en waarden,vind ik een goeie,sturen ze allemaal die kant op!!!!!
  5. Geeske:
    31 juli 2014
    Zo leer je nog eens wat, nu nog onthouden!! XXXX gees
  6. Marijke:
    3 augustus 2014
    Zo dat weten we ook weer.
    Die patat houdt je van mij tegoed. Gaan we samen gezellig een keer doen als we weer aan het werk zijn. Moet er alleen nog niet aan denken. Nog even lekker verder weetjes verzamelen.