Spannend...

2 september 2016 - Bunaken, Indonesië

Bunaken dag  13

Toch weer bootje genomen en ook onderwatercamera.
Ja, hij is stuk... Kan geen filmpjes meer maken, je kan foto's niet terugzien, maar wel foto's maken, dus waarom niet onderwater?
Het ding moet toch terug, verziekt is ie toch al....en de winkelmeneer zegt dat alles op het geheugenkaartje staat...maw alles is meegenomen,toch?
De eerste snorkelstop was weer prachtig.
Bij de tweede hadden we gelijk beet..een grote zeeschildpad.
'Volgen?'
'Ja'.
En voor dat we het wisten werden we door ons bootje teruggehaald...niks in de gaten, maar door ons enthousiasme en stroming waren we een behoorlijk eind en tijd weg ...niet erg hoor..want inmiddels zijn we getrainde zwemsters, alleen tegen de stroom in is hard werken.
Waar we wel voor moesten oppassen was die enge triggerfish...je hebt ze in verschillende maten en kleuren en iedereen verschilt hier van mening welke nou aanvalt.
De locals zeggen a..de toeristen b......meestal heeft de toerist gelijk.
We hebben er een aantal onder ons gezien..
Wat het probleem is: de vrouwtjes beschermen hun eitjes en zodra je in hun territorium komt in de vorm van een trechter kunnen ze aanvallen..Ze zwemmen dan pijlsnel naar hun denkbeeldige belager en bijten flink door als ze je te pakken hebben.
Bij elke hele grote vis die de kleuren heeft van de triggerfish en waarbij we in de buurt komen , roepen we :'wegwezen ' en speren we weg.
Soms is dat wel vervelend, want je blijft heel alert, zelfs als je ontspannen boven koraal met visjes blijft en wilt hangen.
Dat we met zijn tweeën zijn is natuurlijk een voordeel, want we houden elkaar goed in de gaten.
Maar goed...vanavond mag F. haar geheugenkaart in een pc stoppen hier om te kijken of de foto's van de zeeschildpadden gelukt zijn...( we hebben er vanochtend 5 gezien!!!!)

En ja...het werkt nog...de foto's zijn inderdaad gemaakt en staan er op.
Hierna nog een wondertje: de video werkt weer...
De WiFi nog niet, maar daar heeft F. nu ook alle vertrouwen in...
Eind goed ...al goed .

1. Mel:
    2 september 2016
    Zeg Power vrouwen, bang voor een tijgerfish.. Haha mooie foto s, bedankt dat ik zo mee kan genieten. Liefs mel
  2. Monique:
    2 september 2016
    Gelukkig dat alles weer werkt! Weer prachtige foto's, maar ga in godsnaam niet de held uithangen!!! Jullie krijgen steeds meer bravoure, totdat er eentje zegt:" hap, ik heb je."
  3. Monique:
    2 september 2016
    Gelukkig dat de camera weer werkt! Weer prachtige foto's! Maar meiden, ga niet teveel de held uithangen! Jullie krijgen steeds meer bravoure. Totdat er één zegt: "hap, ik heb je". Dat is dan weer minder leuk! Wees voorzichtig en geniet vooral!