Soms......

17 augustus 2014 - Banda Aceh, Indonesië

heb je pech ,soms heb je geluk

Vandaag was het zomaar opeens even pech ....
Op Banda Aceh aangekomen,ingecheckt, vervolgens schooieren en pinnen.
Zonder opgaaf van Nederlandse redenen ,waarschijnlijk wel Indonesische, maar die konden we toch niet lezen en groen zwaailicht werd pasje zomaar doorgeslikt en niet meer teruggegeven...
Toen een van straat geplukte hulpvaardige local ook nog eens deed alsof de geldautomaat een flipperkast was zagen we onze kans helemaal verkeken.
Hulp vanuit het hotel ( een meegekregen niet heel slimme veiligheidsman ) bleek op niets uit te lopen en digitale hotelsleutel bleek ook nog eens verloren...

Maar toen begonnen de gelukjes alweer....
De verdwenen portemonnaie ( nog niet eerder genoemd) is teruggevonden.
De een heeft mobiel, de ander internet.
Zo heeft de ander een hele lieve schoonzus die gelijk de rekening laat blokkeren.
Zo heeft de een gelukkig heel veel geld, waardoor de ander ook nog een weekje vakantie kan hebben.
Zo heeft ons hotel blijkbaar vaker met dit bijltje gehakt en krijgen we een emergency key waardoor we toch naar binnen kunnen om onze tot op de huid drijfnatte kleren te verruilen voor ons warme pyjamaatje......, want die plotselinge aanhoudende hoosbui hadden we niet aan zien komen...
En toen de elektricien het grote licht in de kamer met de hand uitdraaide, omdat er geen lichtknopje voor was, kwam alles weer in een heel ander daglicht of moet ik zeggen ander nachtlicht te staan....
En dan weer die slappe lach.......