Bird walk

19 juli 2014 - Ubud, Indonesië

Vandaag eens iets heel anders nl:biologieles

Vroeger slenterden we als ongeïnteresseerde tieners achteraan in de rij van 25 klasgenoten achter de stoffige biologieleraar aan, maar vandaag gingen we enthousiast opgetuigd met waterfles, verrekijker,camera ,petje en vogellijst op pad achter Sue..de perfecte gids voor ons.
De tocht van 3 uur en ong. 6 km ging door en langs rijstvelden,dorpjes en een stukje jungle.

Kijk vogelaars en natuurvrienden, dit hebben we gezien..:
Javan pond heron,cattle egret,little egret,white-breasted waterhen,white -bellied swiflet,sacred kingfisher,Java kingfisher,yellow-ventend bulbul,zitting cisticola,Scarlett-header flowerpecker,Java munia,scaly-breasted munia and the treesparrow.

En dan de vlinders niet te vergeten.....
Common sailer,great eggfly,chocolat soldier,great mormon,Swift peacock,common grass yellow,psyche,blue glassy tiger,giant crowl,common palmfly,the striped blue palmfly,evening Brown and the rustic.

Verder allerlei soorten vruchten, bloemen,bomen en insecten....

Jaloers ???

1. Lammie en Bert:
    19 juli 2014
    Jaloers, wij!!!! ehhh ja!!! Maar we genieten gelukkig ook van jullie mooie verhalen en foto's!!Wauw wat maken jullie heel veel mooie dingen mee!!
    Warme groet Lammie en Bert.
  2. Dek:
    Heeeeeeeee FritzieLia,
    Goeie verhalen, hrrrrrrrr.
    Een soort ochtendkrant; first thing in the morning.
    Ciaooooo
  3. Monique kuijt:
    19 juli 2014
    Vindt je het goed als ik al die namen niet uit mijn hoofd leer? Heb nu ook vakantie!!!! Gisteren een solextour door de Alblasserwaard met het hele team. Ook een erg leuke ervaring!
  4. Henny van der Waal:
    19 juli 2014
    Gaaf, ik hoop dat de foto's hiervan, net zo mooi zijn, als de namen klinken!!
    Groetjes, ik ben zo jaloers!!!
  5. Marijke Janne:
    20 juli 2014
    Ja,ja abakadabra. Je hebt altijd baas boven baas, hihi.
    Ik houd mij bij de Nederlandse benamingen als je het niet erg vindt.