Bananen te koop!!

17 juli 2014 - Ubud, Indonesië

Vandaag weer apies kijken. Op naar Monkey forest met genoeg banaantjes om een leuke middag te hebben. Voor de ingang was het al feest....de apen gingen badderen....wist je dat ze ook bommetjes kunnen maken?? Aangezien we het bos al een beetje kennen, weten we ook al waar de leuke plekjes te vinden zijn nl: trappetje omhoog bij de tempel en de tijdelijke begraafplaatsen, waar heel veel babyaapjes te zien zijn. Tijdelijk....omdat de mensen later gecremeerd worden...( dat zullen we in een later blog behandelen..) Enfin..wij voelen ons al heel relaxed als ze op ons klimmen en rondom ons zitten, maar opeens keerde het tij.... 3 aapjes hadden het opeens op Lia voorzien....2 hingen er achter in haar broekspijpen, terwijl er 1 op haar schouder begon te etteren. Om ze af te schudden, maakte ze zulke rare bewegingen dat 1 aapje zich blijkbaar bedreigd voelde en zijn tanden in haar rug wilde zetten...gelukkig zat haar jurk er nog tussen. Oké, wij naar beneden, lekker op een randje zitten kijken (wat minder relaxed intussen) naar alles wat er zoal gebeurt met toeristen met bananen ,maandverbanden, zakdoekjes,flesjes ,eigenlijk alles wat aapjes interessant vinden en te pakken kunnen krijgen. Totdat er opeens ook 1 aapje achter Freeke komt te zitten, die zomaar zijn tanden in haar arm zette en wij het opeens helemaal niet meer zo leuk vonden... Voor de vorm bleven we nog even zitten,deelden heel aardig wat banaantjes uit aan andere nietsvermoedende toeristen en smeerden hem als een dief in het donker..... We hebben nog steeds bananen over...wie wil??

1. Jur:
    17 juli 2014
    Wel even naar de beet laten kijken bij een dokter? I.v.m. bacteriën (hondsdolheid) of andere enge ziektes!
  2. Monique kuijt:
    17 juli 2014
    Jeetje Freeke,we zijn het met Jur eens: laat er even naar kijken!!! Ontsmetten, tetanusinjectie (goed gespeld???) misschien? Niet met enge dingen thuiskomen hoor!!
    Verder wel weer een spannend verhaal: apies kijken is leuk, maar er zijn grenzen. Eet die bananen maar lekker zelf op.
    Jan en Mo
  3. Marjan:
    19 juli 2014
    Ja freeke, naar laten kijken!
  4. Marijke Janne:
    20 juli 2014
    Wat een brutale apen!!!!!