Pfff...dat hebben we gehad

24 augustus 2016 - Lovina Beach, Indonesië

23 aug.   Dag 4

Vandaag een reisdag...van Ubud naar dolfijnenland: Lovina Beach.
Tripje van 91 km duurt ong. 3 1/2 uur incl.kleine stop .
Je kan kiezen uit taxi's,geleverd door leurventjes van de straat, waarbij je zin moet hebben om af te dingen  of taxi's van reisbureautjes die een stuk duurder zijn of de shuttle bus.
Wij kiezen voor de laatste..,
Het wachten duurde meer dan een half uur, want helaas waren we als laatsten aan de beurt om opgepikt te worden en je weet..wij zijn altijd erg op tijd.
In een busje met nog 10 anderen begint een warm( ondanks de airco) tochtje voor F. en een spannend tochtje voor L.
Warm, omdat toch elke keer blijkt dat F. er niet meer zo goed tegen kan.
Spannend voor L., want zij heeft goed zicht op rijgedrag van chauffeur...
Even ter herinnering: hier rijden ze vlg Balinese verkeersregels.. ja.. ze rijden links... dat is eigenlijk de enige regel, maar daar mag natuurlijk ook nog van afgeweken worden.
Nou, dan is de rest ook gelijk duidelijk. Alles mag en kan: je mag links en rechts inhalen, je mag over de doorgetrokken streep, eigenlijk ook door het rode licht.
Aangezien de brommertjes, de scooters, maar ook de tegenliggers dit doen snap je het gevoel.
Gelukkig hadden we gezien dat het witte busje deuk-en krasvrij was, dus vertrouwen moesten we maar hebben.
Goed..naarmate de reis vorderde hield L maar op met "meerijden" en veranderde het zeurende gevoel in hoofd van F. in het zwaardere werk.
Blij waren we toen we eindelijk na deze niet hele lange trip op plaats van bestemming kwamen.
L. , omdat ze uit het busje was, F., omdat ze eindelijk haar paracetamollen kreeg.
Maar: kijk waar we terechtkwamen......

1. Marijke:
    24 augustus 2016
    Schitterend, ziet er relaxed uit. Effe afzien maar daarna heb je ook wat. Nou dames goed gedaan. En wij maar werken.
  2. Lammie en Bert:
    24 augustus 2016
    Dit is zo'n busrit wel waard!!!! Haha!!
    Wauw wat een schitterende locatie!!
    Veel geniet plezier!!
    Groet Lammie en Bert
  3. Ma Verkerk:
    24 augustus 2016
    Dit ziet er heel mooi uit.
    Hotel direct aan zee.
    Nog geen baby,het wordt nu wel heel spannend.
  4. Jetty:
    24 augustus 2016
    Wat een avonturen! Spannend en doodeng misschien! Wat vervelend dat je last hebt van de warmte, Freeke! Sterkte ermee!
    Deze apen zijn duidelijk een stuk brutaler dan die in de Apenheul! Ga ze eens opvoeden, Freeke! Je bent en blijft een juf! Liefs!
  5. Henny:
    25 augustus 2016
    Heel erg de moeite waard, prachtig!