Lui...

5 juli 2014 - Candidasa, Indonesië

Zaterdag 5 juli

Rustdag .
Betekent heel erg rustdag, zo erg rustdag dat je je zou kunnen vervelen...
Het was bewolkt,maar warm, dus lekker lezen in de prachtige tropische tuin van het resort.
Beetje eten,beetje drinken, totdat we het al gauw zat waren....dus op het dorpje in.
Heel de hoofdstraat uitgelopen tot aan de grote tempel en de prachtige grote lotusvijver.
Tempel is hindoeïstisch, dus omslagdoek met sjaal erover om, anders mag je er niet in.
Het is een oude gerestaureerde buitentempel,tegen een berg aangebouwd,waar je overal offerandes ziet...kleine gevlochten van bamboeblad gemaakte pakketjes  met van alles erin....varierend van rijst,eten,bloemetjes,frutsels, maar er kan ook een sigaretje tussen zitten, een snoepje,eigenlijk alles wat je wilt geven uit respect voor de goden, voorouders en demonen.
Er staan altijd beelden,die allemaal een witte of gele omslagdoek hebben met parasolletjes in dezelfde kleur erboven.
Verder de geur van wierook....
Overal op straat,bij huizen,aan zee ,in bomen,waar je ook kijkt vind je offertjes.....elke dag weer opnieuw.
Daarna een pareltje van een eethuisje aan zee gevonden,waar we werden getrakteerd op een erg pittige Balinese noedelschotel....zaaaaalig...en de kosten: incl.drinken en tip nog geen 6 euro  samen.
Nu uitbuiken  op onze veranda met ventilator en hagedisjes boven ons hoofd.....
Morgen reisdag....vliegen naar Flores eiland....