Local tour.....

24 juli 2014 - Lovina Beach, Indonesië

De vriendelijkheid die wij hier op Bali ervaren, zijn we nog nergens tegengekomen.
Onze homestay bv. met die heerlijke buitendouche wordt gerund door weer zo'n aardige manager,die wel alles voor zijn klanten overheeft,niks is hem teveel..Foutje bij de boeking...geen probleem,even wachten en na een kwartiertje toch onze kamer vrij.
Koffie, pannenkoeken bleek gratis.Geen kamer vrij de volgende dag, geen probleem, hij wilde wel met ons een hotel zoeken.
Ons nog even met onze bagage afzetten bij de weg om een lokaal busje te regelen...geen moeite, en zo gaat eigenlijk alles hier.
De hele dag hoor je hello, iedereen lacht en praat tegen je, iedereen helpt je zonodig,nog in die 3 1/2 week geen een chagrijnig gezicht gezien...echt ongelooflijk.
Zitten nu in Lovina beach, plaatsje waar je dolfijnen kunt spotten,als je met een bootje gaat.
In de boekjes staat....leuk voor 1 dagje, maar ...wij vinden dit wel leuk voor wel 1 weekje!!
Dit vinden wij veel leuker dan Pemuteran, veel kleiner,knusser ,zelfs nog vriendelijker...en ook hier kun je snorkelen bij hetzelfde eiland en dan zelfs nog veel goedkoper!!!
Via een review over ons hotel zijn we bij een visser uitgekomen, die aan het einde van het strand een golfplaten huisje heeft en die ons morgen met zijn bootje een prive dolfijnentripje van 2 1/2 uur geeft voor wel €8,00....
Ipv. om 6:00 vertrek gaan wij om 8:00u ,zodat alle toeristenbootjes weg zijn en wij bijna het alleenrecht hebben om duikelende ,spelende en misschien wel saltomakende dolfijnen te zien.
Aangezien dit vissertje ook zijn bootje aanbiedt voor snorkeltripjes,wordt het waarschijnlijk elke dag feest!!

1. Henny van der Waal:
    24 juli 2014
    Kan je begrijpen, dat wij dachten, hier willen we nog en keer terug!
    Ik geniet elke dag weer van jullie belevenissen