Joepie...daar zijn we weer...

20 augustus 2002 - Ubud, Indonesië

20 ug. 2016

Zo...2 jaar uit de ether geweest en hier zijn we weer..
Vandaag behandelen we toch even de verschillen van eerste reisdag van toen (2014) en nu.
Hoeveel  relaxter, want vervroegd pensioen heeft natuurlijk zijn voordelen...niks gehaast pakken,geen werkstress en vooral goed geluimd, omdat de schoolvakanties over zijn en wij nu gaan..
Dit keer met de trein, geen botsing met 1 persoon, dus geen €150 taxikosten.
Schiphol was ook gelijk een stuk aangenamer...geen drukte, dus geen Efteling taferelen.
En dat warme vriendelijke onthaal door de crew van Garuda Indonesia...daar kan KLM nog wat van leren..
Vervolgens onze vliegtuigplekken: rijtjes van 3 en middelste stoel onbezet...das wat anders dan 13 1/2 u vliegen met een ....naast je ( vul zelf in..: bijvoeglijk naamwoord en persoon..mag alleen niet leuk zijn, dan weet je pas hoe erg dat kan zijn)
Overstap van Jakarta naar Denpasar Bali prima.. 2 uurtjes vliegen : pfff..peanuts..
En dannnnn: worden we opgehaald door een bekend chauffeurtje van ons hotel in Ubud..

Nu was de verkeerschaos heel normaal, zo ook de brommertjes met staande helmloze  kindjes tussen hun ouders, zo ook de grote,soms wel 8 m.lange vliegers boven op het dak van een auto,of vastgehouden door iemand achterop een scootertje...
De warmte: heus nog te doen..
De lieve geluidjes...de wierookluchtjes...niks veranderd..
"Maar" ,zo zei ons lieve chauffie/gids,"  er is heus wel wat veranderd in ons hotel: het is veel drukker...er zijn veel meer Chinezen ( ahum....zie ons vorige blog 22 aug.2014 : vrijdag..), we hebben nu een digitale kaart voor electra , en...( hij werd nu overenthousiast toen hij het vertelde).. jullie hebben nu coffeecreamer in de kamer..."

1. Esmeralda:
    21 augustus 2016
    Zooo meisjes, klinkt heel fijn allemaal! Geniet ervan en wat een gekkenhuis.... een koffiecreamer in de kamer!!! Komen jullie dan nog wel naar huis? X
  2. Cora:
    21 augustus 2016
    Wat leuk, zo blijft het toch maar weer spannend. Pas op dat je niet dik wordt van de creamer.(heeft dat trouwens iets met chinezen te maken?)
  3. Geeske:
    Ha meiden, klinkt als een goed begin. Heel veel plezier daar! Liefs Gees