Daar zijn we weer.....

3 juli 2014

Gisteren was ons hoogtepunt monkey forest; lijkt op een regenwoud, maar dan zonder regen ,waar honderden apen wonen.
Bij de ingang zitten verkoopsters met een katapult en grote manden vol bananen...leuk voor de aapjes,denken de bananenkopers, maar nog leuker voor de niet-kopers,want je snapt het al...de nietsvermoedende toerist wordt belaagd door springende aapjes,die de banaan in 1 handige beweging weten af te pakken.Ze klimmen via de broek omhoog, of hangen aan het t.shirt,springen via een tak bovenop hem/haar, waarbij de persoon in kwestie allerlei vreemde bewegingen moet maken om in zijn paniek de apen af te schudden. Buikpijnlachen!!!!
Deze trip gaan we nog es doen ,gaan er dit x bij zitten met camera in de aanslag en dan zullen we wat dieper op de aap ingaan.

Vandaag weer een dagtripje, maar deze x op onze maat...
Waterpaleis van de koning( prachtige vijvers met schitterende lotussen...grote ronde bladeren die lijken op dienbladen van 2 meter doorsnee met prachtige bloemen...),autorit met mooie weggetjes langs rijstvelden en hele primitieve dorpjes, gesnorkeld in een hele warme baai met prachtige gekleurde vissen.....
Rijden hier moet je echt met een goede chauffeur doen,anders word je hartstikke gek en heb je binnen nog geen minuut een ongeluk.
Gelukkig hebben wij een alleraardigst en heel goed chauffeurtje ,die weet welke gevaren hij moet trotseren.
Denkaan:brommertjes,scooters,motoren,kippen,hanen,kuikentjes,honden,mensen,nog meer kippen ,en hanen en kuikens en honden en...en....dat allemaal op een niet altijd zo'n goede weg met 100 bochten  en waarschijnlijk met regels, maar die wij nog niet echt ontdekt hebben...
Wij zijn blij met Kadek en hij blijft nog een paar dagen onze chauffeur.

1. Monique kuijt:
    3 juli 2014
    Het is al een gewoonte geworden;kom thuis en eerst even kijken of er nog nieuws is van mijn collega en reisgenoot!
    Jullie hebben in een korte tijd al heel al heel wat ondernomen;toch ook wel af en toe wat relaxen,hoor!!
    We nemen de laptop mee naar Italië,zodat we jullie kunnen blijven volgen.Niet teveel bananen op zak hebben!!!!!
  2. Marjan:
    3 juli 2014
    Heerlijk meiden, het echte reisgevoel komt weer boven.
    Zo'n chauffeur is goud waard!
  3. Henny van der Waal:
    5 juli 2014
    Oh, wat leuk, dat je al gesnorkeld hebt. Mijn grote vakantiehobby!!
  4. Jur:
    5 juli 2014
    klinkt goed! Kon je filmpjes helaas niet bekijken..
  5. Geeske:
    5 juli 2014
    Ha Meiden heel gezellig en leuk jullie verhalen. Ik heb alleen gemist waar jullie nu precies zijn. Zal vast al wel verteld zijn maar ik ben het kwijt. Gr. Gees
  6. Marijke Janne:
    6 juli 2014
    Het is leuk om jullie verhalen te lezen.Als ik internet heb tijdens mijn eigen vakantie kan ik jullie blijven volgen. Zelf wil ik ook wel een reislogger.
  7. Monique kuijt:
    7 juli 2014
    Hoi Freeke,
    Prachtige verhalen. Ik geniet ervan! Zoals Monique al vertelde,we blijven jullie ook in Italië volgen. Nog heel veel reisplezier
    Groetjes,
    Jan van Gent