He he ...nu zijn we weer up to date = laatste van de 3 dagen weg...

6 september 2016 - Makassar, Indonesië

Maandag : De rest van het park... Vanmorgen maar iets anders gedaan dan het park met zijn mooie geluiden. We hadden al zoveel gezien: aapjes, spookdiertjes, neushoornvogels ( vader vogel die moeder op het nest voert), spechten, een vogelspin en diverse hele mooie webben ( leken wel zo rond als een LP) met prachtige spinnen erin, een varaan, een slapende zwart met witte eekhoorn op een tak,ijsvogels... We zijn naar een Wild Animal Rescue gegaan met natuurlijk Noldi de gids. Zonder hem waren we niet binnen gekomen, maar omdat hij hier vroeger gewerkt had, mochten wij erin. Daar zie je beesten in quarantaine of in hele grote kooien, die onderschept zijn ten gevolge van smokkel, verwaarlozing, stroperij enz. Er waren bv. 2 grote orang oetans , die iemand thuis had!!!!, een paar kleine beren, een heel neurotisch wit dansaapje waar ze de 2 grote tanden uitgetrokken hadden en staart eraf gehaald hadden, gibbons, papegaaien ( eentje zei de hele tijd : goedemorgen ..), de mooiste vogels, herten, aapjes met tics... Er waren ook plekken, waar we niet mochten komen..teveel stress voor de dieren. Uiteindelijk is het de bedoeling dat de dieren na herstel weer teruggezet worden, maar voor heel veel dieren zit dit er nooit meer in. Dit alles wordt gerund door heel veel vrijwilligers en gesteund met donaties overal vandaan. Aan het eind van de middag nog met een vissersbootje de mangrovebossen ingegaan. Prachtig natuurlijk met ijsvogels, reigers en hele scholen lichtblauwe springvisjes die in een boog voorbij vliegen... Morgen terug naar de bewoonde wereld...kijken of we onze vlucht naar Makassar ter plekke om kunnen boeken naar een eerdere vlucht, want uh....we zijn nu gewend om vroeg op te staan en delen we een taxi met Thomas...gezelliger, makkelijker,vroeger en goedkoper.

1. Marijke:
    6 september 2016
    Tja voor sommige dieren is het geen pretje.
    We moeten mensen maar wat meer in kootjes zetten, mishandelen, aan kettingen zetten, op commando laten bewegen en wat nog meer voor gekkigheid.
    Ik schaam me soms dat ik tot het dierenras mens behoor.
  2. Diana:
    6 september 2016
    We zijn weer helemaal op de hoogte.
    Fijne vakantie en geniet ervan!
  3. Monique:
    6 september 2016
    We zijn weer helemaal op de hoogte. Dank voor jullie prachtige verhalen en foto's! Wanneer is de terugreis? Volgens mij is dit de laatste week van jullie avontuur.
  4. Jetty:
    7 september 2016
    Wat een fantastische verhalen! Lijkt me geweldig de dieren op deze manier te zien! Maar met een bootje die mangrovebossen in te varen lijkt me helemaal iets fantastisch!
    Veel plezier nog! Het zal wel overschakelen zijn als jullie weer in Nederland zijn! Nu zo een in de natuur met de dieren en straks tussen heel veel mensen! Nou ja wij zijn natuurlijk ook een soort dieren haha!
    Liefs, Jetty