Gelukt...

7 september 2016 - Makassar, Indonesië

Dinsdag 6 september: reisdag naar Zuid Sulawesi

Wederom mazzel: gelukt met omboeken van de vlucht...scheelt ons weer 3 uur.
Eigenlijk niet zoveel te beleven op zo'n reisdag, dus krijgen jullie met trots gepresenteerd :
De snoekduik van F.

Snorkelen is wel zo leuk, maar het kan nog leuker en vooral beter.
In Nederland namen L. en F. dus  snorkelles.
In Rotterdam zit een duikschool die zowel duik- als snorkellessen geeft.
Wij met onze snorkeluitrusting er naartoe.
Privéles kregen we, want we waren maar met z'n tweeën .
Wij een beetje laten zien wat we konden. 'Prima', zei de duikmevrouw, 'dan ga ik jullie nu de snoekduik leren'.
(Snoekduik is handig in zee,als je vanuit zwemstand naar beneden wil om al dat moois in de zee beter te bekijken)
Ze deed hem een paar keer voor, terwijl we moesten kijken.
Toen was L. aan de beurt en had hem in 1 x.
Daarna de beurt aan F.
Hmmmm.. dat ging niet zo jofeltjes..., want duiken kan F.  al niet, laat staan de snoekduik...
Er was alleen maar kont te zien op het water, terwijl de rest een beetje sneu lag te spartelen..
Enfin: lang verhaal kort...oefening baarde geen kunst.

Opnieuw proberen in zwembad bij ons hotel in Lovina beach.
Dit keer is L. de juf, want zij kan het goed.
We  doorlopen de les in 4 fases:
F. met duikbril probeert weer in 1m 50 diepe bad met hupsje naar beneden te gaan.
Dit blijkt hopeloos..enige wat bovenkomt is nog steeds kont.
Dan doet L. het voor vanuit zwemstand.
Ha, dat helpt een beetje .. Met hupsje( kont omhoog gooien) vanuit zwempositie zijn alleen nog wat benen in een ietwat vreemde stand te zien.
Na nog wat stunt-en vliegwerk waren de benen vrij aardig recht en kon F. de bodem raken.
En jahoor: nu kan ze zelfs vanuit 1.80 m een blaadje oprapen.